Wie zijn wij? Maak kennis met Jens, een van onze servicemonteurs.

Jens werkt bijna 2 jaar bij Indu-Tools als servicemonteur. Hij onderhoudt dieselmachines, zoals compressoren, aggregaten en lichtmasten, in de werkplaats én op locatie.

Hoe ben je bij Indu-Tools terecht gekomen?
Ik werkte als monteur bij een autodealer en was op zoek naar een nieuwe uitdaging. Dat had ik besproken met een vriend van mij. Hij kende iemand die bij Indu-Tools werkte, waardoor het balletje is gaan rollen. Ik werd gebeld door de HR afdeling en mocht op gesprek komen.

Wat zijn uitdagingen binnen jouw werk?
De uitdaging ligt voor mij in het repareren van machines op locatie. Dit varieert van het ontluchten van een dieseltank tot het vervangen van onderdelen. Bijvoorbeeld wanneer de V-snaar is geknapt, de snaar aan de motor. De accu wordt dan niet meer bijgeladen en moet worden vervangen. We proberen uiteraard altijd de machine ter plekke zo snel mogelijk te repareren. Als we denken dat dit niet gaat lukken, zorgen we voor een vervangende machine. Zo kan de klant zo snel mogelijk door met het werk.

Ook het ontluchten van machines komt regelmatig voor. Als een dieseltank leeg is en er niet op tijd brandstof wordt toegevoegd, moet deze eerst worden ontlucht voordat deze opnieuw gebruikt kan worden. Anders kun je de accu namelijk leeg starten en moet je deze ook vervangen. Een belangrijk proces dus!

Hoe zou je Indu-Tools als bedrijf omschrijven?
Indu-Tools is een ambitieuze en ondernemende organisatie. Mijn team is gezellig en onze samenwerking verloopt netjes en goed.

Wat vind je belangrijk binnen jouw werkzaamheden?
Communicatie met de klant is essentieel. Je moet goed kunnen doorvragen om het exacte probleem te achterhalen. We proberen altijd eerst de klant op afstand te helpen, zodat het probleem sneller verholpen is. Als het telefonisch niet lukt om het probleem op te lossen ga ik uiteraard meteen naar de locatie toe om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Welk projecten zijn je bijgebleven?
Het project voor een groot jack-up schip, dat is een enorm schip dat zichzelf kan opkrikken. Het is heel indrukwekkend om te zien. We leverden onder andere drie aggregaten die parallel draaiden met bijbehorende dieseltanks. De drie aggregaten maakten gebruik van de externe dieseltanks, zodat er altijd vanuit één bron diesel toevoer was en de interne tank van de aggregaten niet zelf bijgevuld hoefde te worden.

Ook het project op het racecircuit van Zandvoort was interessant, leuk om dit van zo dichtbij mee te maken. We leverden daar lichtmasten, zodat de werkzaamheden ook in het donker konden doorgaan.

Een ander project wat me is bijgebleven is de opbouw van verlichting op hoogte. We moesten met een bouwlift op 20, 40 en 60 meter hoogte verlichting ophangen. De bouwlift had rastervloeren waardoor je naar beneden kon kijken en omdat ik last heb van hoogtevrees was dat wel een persoonlijke uitdaging.